Piłkarze Mazowsza Warszawa po raz drugi w Lidze Mistrzów w Futsalu

Piłkarze „Mazowsze„ po raz drugi brali udział w zawodach II Ligi Mistrzów Głuchych w Futsalu w Grazie/Austria w dniach 17-21 lutego 2015r. 3 zwycięstwa i 3 porażki – zajęliśmy 14 miejsce wśród 24 drużyn mężczyzn.

I dzień DCL – Podróż do Graz,16.02.2015r.

Podróż do Graz zaczęliśmy o 5 rano na Dworcu Centralnym w Warszawie. Wyjechaliśmy 5 samochodami z 22 osobami w tym 6 oficjelów. Trasa samochodowa wyglądała następująco: Warszawa – Katowice – Ostrava – Brno – Wiedeń – Graz. Po przekroczeniu granicy czecho-austriackiej postanowiliśmy zwiedzać stolicę Austrii – Wiedeń. Spędziliśmy w Wiedniu około 3 godziny. Spacerowaliśmy w centrum, zwiedzaliśmy słynne zabytki m.in. Katedra. Potem poszliśmy zjeść obiadokolację i wyruszyliśmy dalszą podróż do Graz. Do hostelu w Grazie przybyliśmy wieczorem i od razu poszliśmy przygotować się do spania.

II dzień DCL – spacer po mieście w Grazie, 17.02.2015r.

Po późnym wstaniu mieliśmy zebranie. Omawiano o regulaminie, o DCL i innych ważnych sprawach drużynowych. Potem zrobiliśmy mini wywiad przed kamerą. Potem o 12 wyruszyliśmy na spacer po mieście w Grazie. Zwiedzaliśmy wiele ciekawych zabytków w tym Wieża Zegarowa na wzgórzu zamkowym. Po powrocie ze spaceru odpoczywaliśmy, a 3 oficjele poszli na zebranie DCL. Najważniejszym punktem wydarzeń w tym dniu było losowanie grup Ligi Mistrzów. W grupie E zmierzymy się z ASLS Nancy (Francja), SK Lundia, ASD Sordi Gudonia (Włochy).

III dzień DCL – mecze grupowe DCL, 18.02.2015r.

W trzecim dniu pobytu w Grazie rozegraliśmy wszystkie trzy mecze grupowe E. W pierwszym meczu zmierzyliśmy się z wicemistrzem Francji – ASLS Nancy, z którym wygraliśmy 3-2 po naszym bardzo dobrym wykonaniu. Gole dla nas strzelili nowy-stary piłkarz 2xRobert Pielacha oraz 1xKamil Szymański lecz mogliśmy zdobyć kilka goli więcej (słupki, sam na sam, nie wykorzystane okazje po ładnej akcji itd.). Następny, drugi mecz z szwedzkim SK Lundia mającym w składzie najlepszego czarnoskórego piłkarza z Danii oraz trzech piłkarzy z Finlandi. Niestety niespodziewanie przegraliśmy z nimi 1-2 (1-1) po golu Roberta Pielachy, graliśmy trochę chaotycznie, nie zagraliśmy jak na mistrza przystało, a mimo to mieliśmy kilka 100% okazji do światła bramki, których niestety nie wykorzystaliśmy, a Szwedzi wykorzystali goli po stałych fragmentach (z autu, z rzutu rożnego). W tym meczu Paweł Świgost i Jakub Ferdynus otrzymali drugą żółtą kartkę, w efekcie czerwona kartka. Dlatego w kolejnym trzecim meczu nie mogli wystąpić z Sordi Gudonia (Włochy). Niestety przegraliśmy po nienajlepszym meczu z Włochami 2-3 (2-1) po golu Kamila Szymańskiego i Piotra Barzała. Straciliśmy gole w ciągu 5 minutach przed końcem meczu po naszym chaotycznym błędzie w obronie, lecz znowu nie mieliśmy szczęścia do bramki, mimo to, że mieliśmy kilka najlepszych okazji do bramki, po prostu piłka nie pozwalała nam wpaść do bramki. Zakończyliśmy grupę na trzecim miejscu, odpadając do turnieju o 13-18 miejsca.

IV dzień DCL – turniej o 13-18 miejsce, 19.02.2015r.

W czwartek o godzinie 10 rozegraliśmy pierwszy mecz o 13 miejsce z mistrzem Francji – C.S.S. Reims pokonując 4-3. Gole dla nas strzelili Szymański Kamil (3x) i Piotr Barzał. Dobry występ zaliczyliśmy, choć straciliśmy niepotrzebne bramki m.in. samobójcza bramka Roberta Pielachy po mocnym dobitku Kuby Ferdynusa. W następnym meczu spotkaliśmy się z najsłabszym klubem całego turnieju – Trondheim D.I.L. Trenerzy Mazowsze postanowili wystawić w tym meczu rezerwowy skład dla tych, którzy grali najmniej w turnieju. Wygraliśmy wysoko 10-2 choć w pierwszej połowie rezerwowi mieli problemy z Norwegami, momentami Norwegi 2-1. Trenerzy na kilka minut przed końcem pierwszej połowy wpuścili najmocniejszy skład i szybko odrobiliśmy straty i do przerwy prowadziliśmy 4-2. W drugiej połowie rezerwowi zdecydowanie lepiej zaprezentowali się niż w pierwszej połowie, stąd zawodnicy pierwszego składu spokojnie się odpoczywali. Gole dla Mazowsze strzelili: 2x Joniuk, 2x Ferdynus, 2xKuc, 1xBieniak, 1xSzymański Kamil, 1x Wesoły i 1x Wielańczyk.

V dzień DCL – mecz finałowy o 13 miejsce, 20.02.2015r.

Nasz ostatni mecz całego turnieju zmierzyliśmy się z mistrzem Węgrów - Debreczyn S.P.S.K. o godzinie 14:00. Niestety wysoko przegraliśmy z Węgrami aż 0:7. W tym meczu było bardzo dużo nerwów, chaosu itd. Nie radziliśmy sobie z tymi. Nie mieliśmy dobrego dnia. Graliśmy po prostu katastrofalnie. Byliśmy załamani, zdenerwowani. Ostatecznie zajęliśmy 14 miejsce. Po przegranym meczu poszliśmy oglądać ciekawe mecze półfinałowe mężczyzn: GSC Karlsruhe – CDS Huelva oraz GTSV Essen – GSG Stuttgart.

VI dzień DCL – finał DCL 21.02.2015r.

Ostatni dzień przed powrotem do Polski. Rano po opuszczeniu hotelu poszliśmy na spacer po mieśćie w Grazie przy słonecznej pogodzie. Potem pojechaliśmy na hali oglądać mecze finałowe kobiet i mężczyzn. Najważniejszym punktem wydarzenia dnia to mecz finałowy mężczyzn GSG Stuttgart – CDS Huelva, który okazał się najlepszy w tym meczu i w ten sposób po raz drugi z rzędu w historii DCL został zwycięzcą Ligi Mistrzów Głuchych w Futsalu.

Po ceremonii zamknięcia turnieju DCL bezpiecznie wróciliśmy do Polski z nadzieją, że za rok znowu zagramy w DCL w futsalu w Huelvie.

Opracował:
Maciej Joniuk.

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.